2003. május 8., csütörtök

Myanmar (Pályi Sándor Márk)

Azt mondom myanmari reggel
Elfelejtettem verset írni mielőtt nekiültem volna
a számítógépes játéknak
Nekiültem volna a myanmari reggelimnek
Hajnaltájt jelentél meg egy tévével a hátadon a bozótban
Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem Myanmarban
Széleskörű ismeretekkel rendelkezem
Egy riksán vontattad tovább a nádfedelűnkbe
A nádfedelű kunyhónkba, mi tagadás
Myanmarban nádfedeles kunyhókban éltünk, de
tévénk mindig volt. Hiszen te hoztad.
(A megszólított személy Futár Fanni, aki velem együtt
élte át az egyre finomodó katonai juntát Myanmarban.)
Néha kifogásoltad az adás minőségét, én megróttalak.
Rizs mellé tengeri iszapot kortyoltunk, iszapszemeid
a képernyőre meredtek és elmeséltem hogy Varsóban
annak idején minden reggel rizslevesre keltünk.
Innentől élveztük létünket Myanmarban. Megértem
magunkat, hiszen tévénk mindig volt. A pirkadatban,
mikor a piacra vittük exportcikkeinket, mindig a tenger
moszatjait nézted; hogy kerültek oda azok az édesvízi
moszatok.
Futottunk a megvalósult riksák szekerek után te meg
megkergetted a riksás fiúkat is
(Lázár Júlia nem szereti, ha halmozom a "meg"-eket a
verseimben, ezt is jól tudtuk mindketten, ezért forszíroztad
ezt az írásmódot)
Várostervezési koncepciónk nem valósult meg
Myanmarban és a vihart vártuk minduntalan
Hiszen te aludtál el mindig a leghamarabb
és zöldvilágú tévé a miénk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése